Com tots sabeu, la participació dels pares a l'escola és vital, sobre tot per al procés acadèmic dels xiquets i xiquetes. El centre educatiu ha d'organitzar, no sols reunions i xarles formatives sinó també convivències, festes, festivals, cicles en els quals puguen col•laborar i gaudir de l'educació, dels mestres i materials, i així també altres recursos personals que caracteritzen la vivència dels menors durant tantes hores setmanals.
Què millor manera que utilitzar aquesta Unitat Didàctica de les emocions per convidar als pares perquè disfruten de un día observant les diferents activitats i participen amb els seus fills?
D'ací naix la idea d'una convivència amb els pares "Els artistes de les emocions" que inclou una gran varietat d'activitats caracteritzades per relacionar la música i la pintura com font d'aprenentatge i expressió de les emocions. Moltes vegades allò que podem extraure dels xiquets (sentiments, emocions, conflictes...) no sorgix d'aquest àmbit, i a casa seguixen tenint problemes interns, amb companys o inclús amb la seua família. Per tant, amb aquesta sèrie de dinàmiques la família tindrà un paper fonamental.
Com es desenvoluparán? Bé, participaran tots els alumnes del Tercer Cicle de l'Etapa de EI. Utilitzarem diverses pistes segons el gènere del joc a realitzar. Aquestes es classifiquen segons les emocions: LA POR, LA ALEGRIA, LA TRISTESA I EL ENUIG. Cada una tindrà diferents murals blancs amb pintures i els xiquets s'agruparan perquè siga com un circuit on canvien d'emoció quan toque. En el moment que sone una botzina comensaran a dibuixar aquells elements, persones o situacions que els reflectixen cada emoció en concret. Quan la botzina torne a sonar, hauran de canviar d'espai, concretament, anomenarem els espais com cases "La casa de la por", per exemple. D'aquesta manera, previament explicarem que han de fer i direm que en cada casa em de deixar tot allò que tenim al cap i al cor, tots els pensaments i sentiments que tenim per tal que deixem lliure per a altres nous. Al mateix temps que dibuixen, pinten i expressen els pares observaran les obres d'art. Tanmateix, alguns voluntaris encarregats de fer sonar les botzines, i altres fent sonar CDs amb sons propis de cada emoció es situen a cada casa específica, es situen a les portes de les pistes que han sigut elaborades segons l'emoció:
- LA POR: Colors obscurs, elements estranys, etc
- LA ALEGRIA: Colors vius, guirnaldes, etc.
- LA TRISTESA: Gamma de colors blaus, llàgrimes, etc.
- EL ENUIG: Gamma de colors rotjos, el foc, etc.
A banda d'això, els mestres a més d'anotar i grabar als xiquets mentre exposen al públic la seua obra, prepararan el següent espai:
Abans han plasmat les seues emocions per tal de saber classificar quins expressen una cosa i quins una altra (alegria, por...) per la qual cosa tambe han tingut que filtrar els seis pensaments. Ara, cal que relacionen la música amb estats d'ànim i sense filtres dibuixen allò que els mou, que volen donar a conèixer, etc.
Finalment, reflexionarem entre tots com s'han sentit i haurà un berenar per compartir tot allò que vulguen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada