divendres, 5 d’agost del 2016

Activitats I: Ens coneixem

   És el moment de presentar algunes de les activitats que practicarem. Tots vosaltres podeu escollir aquelles que més us agraden, aquelles que més s'adapten al vostre grup i aquelles que puguen donar-vos d'una manera o d'un altra els resultats esperats. Tot això ho dic perquè faré una classificació segons el moment de realització, segons el lloc on es pot realitzar i també el gènere. Concretament en aquest espai veurem la primera divisió:

 Classificació I: L'Assemblea serà el lloc de realització. És durà a terme com introducció. Es caracteritzen per ser dinàmiques per tindre un primer contacte i conèixer a cada un dels membres, ells mateixos i als companys,
  • "El cub de les emocions": Després d'haver interioritzat uns primers conceptes sobre les emocions, i abans de començar amb activitats més pràctiques podem jugar al cub.
- En què consistix? Ens posarem tots asseguts en cercle i tractarem de llençar un cub per torns, el qual està format per 6 cares corresponents a 6 emocions: tristesa, por, timidesa, alegria, ira, gelosia, etc (podeu utilitzar-les al vostre gust). A qui li toque tirar haurà d'explicar una ocasió en la qual van sentir l'emoció que ha sortit.
- Objectiu: Fomentar la identificació de les seues emocions així com de la resta, facilitant el desenvolupament de la empatia.

  •  "La capseta": Aquesta activitat només es pot fer una vegada, perquè intervé la sorpresa i un cop la coneixen ja no té sentit. 
- En què consistix? Els expliquem el següent:

 "Ara us ensenyaré una capseta un per un i cap de vosaltres pot explicar el què hi ha dins. Mirareu en silenci el seu contingut i esperareu que l'haja vist tothom. Us donaré unes pistes perquè siga més fàcil esbrinar-ho. Peró recordeu: no podeu dir res!
 Aquí dins hi ha una persona molt important, la més important de la vostra vida; una persona molt bonica i que val molt. Una persona que té moltes coses bones, moltes qualitats. Una persona que estimeu molt i també és estimada per molta gent..."

Suggeriment: Podem afegir les qualitats que veiem convenients i adaptar l'explicació a les diferents edats.
Quan miren dins de la capseta, hi veuen la seua imatge reflectida a l'espill.  Després es comenta què han sentit, què pensaven que hi havia...

- Objectiu: Conèixer el concepte de l'autoestima, el coneixement d'un mateix més enllà del seu cos físic i fomentar la reflexió.

  •  "Frases incompletes":  
- En què consistix? Se'ls dóna un temps suficient perquè cadascú complete les frases que apareixen al projector. Fem una posta en comú, on els participants, de manera voluntària van llegint allò que han escrit i ho comentem entre tots.
Cal fer una tria de les frases i escollir 4 ó 5 entre aquelles que, per l'edat i característiques de l'alumnat siguen les més pertinents. Algunes són:

--> Quan em reneguen, em sent...
--> Quan em feliciten, en sent...
--->Quan no em deixen jugar, em sent...
--> Quan m'enfade amb algú, em sent...
--> Quan dic alguna cosa agradable a algú, em sent...

- Objectiu: Potenciar l'expressió d'emocions i sentiments. 
 
 
Més recursos d'aquesta classificació: "Les 8 emocions"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada