divendres, 5 d’agost del 2016

Activitats II: Treballem les TICs

Què son les TICs?
Quina es la seua intervenció en l'aula, i concretament al tercer cicle de Infantil?
Què avantatges coneguem?

  Per un costat, en els últims anys, les TICs han tingut un paper fonamental en la nostra societat, utilizant-se en numeroses activitats. Són un recurs tecnològic que forma part de la majoria d'àmbits: educació, robòtica, administració pública, empreses, salut,  oficis de tot tipus...

  Per un altre costat, també han sorgit centres de formació especialitzats en TICs que donen cursos i màsters en els quals les matèries que s'inpartixen es centren en el desenvolupament d'aquest àmbit de coneixement.


   Respecte al sector educatiu han inclós les anomenades "Pizarres Digitals", projectors i ordinadors diversos. Principalment, la Pizarra Digital es el element d'innovació per excel•lència en aquest espai. Compta amb una sèrie de ferramentes interactives que permet als usuaris aprendre coneixements de forma motivadora i fomentant les competències pròpies de l'etapa. Podem trobar jocs interactius que inclou diverses matèries alhora, contes digitals, activitats centrades en l'escriptura, la lectura, la parla... Al mateix temps, un racó d'escriptura i dibuix lliure com el Paint, entre altres.

  Tot això aporta motivació per caracteritzar-se per ser un recurs interactiu en el qual els alumnes participen constanment de forma grupañ o bé,  eixint a la PD i escribint, unint o associant alguna cosa concreta, etc.

   Classificació II: Podem situar aquestes dinàmiques després de l'assamblea i abans del pati, per exemple. Algunes de les activitats digitals que inclourem en la Unitat Didàctica i podeu utilitzar amb els vostres alumnes són:

-Jocs interactius JClic: una sèrie de jocs interactius per treballar les emocions i els sentiments amb moltes activitats interessants i diverses. Per exemple, hi ha unes que relaciones la pintura i la música amb les emocions.
- Propostes interactives Sentiripensar: Diverses activitats adaptades a totes les etapes en les quals podem fomentar l'educació emocional a les escoles.
- Contes digitals: com "L'aneguet lleig", "Sant Jordi", "La castanyera", "Els tres óssos", etc.
- Fitxes interactives: A més de fitxes relacionades amb les emocions trobem una gran varietat de temes per qualsevol Unitat que penseu fer.
- La música i les emocions: Ací trobareu una gran selecció de sons d'alguns fragments musicals en funció de les emocions que puguen despertar quan s'escolten. S'han triat 5 tipus d'emocions i a cadascuna li corresponen 30 fragments musicals.
- El diccionari de les emocions: recull de vocabulari per aprendre i comprendre les emociones i allò què sentim, respectivament.

- "Identificar emocions": Consistix en ensenyar en la Pizarra Digital una sèrie de imatges de situaciones que transmeten distintes emocions.
Suggeriment I: podem escriure el nom en una graella perquè associen la situació amb l'escriptura de l'emoció o bé, realitzar unes targetes amb el nom per tal que la mostren quan toca.
Suggeriment II:  per a l'edat de 5 anys, destinataris de la UD, és convenient utilitzar les paraules i no cares que representen aquests sentiments ja que aprofitem l'aprenentatge per fomentar el procés de lectura (cicle en el qual s'inicien).





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada